Otse põhisisu juurde

Ma väärin armastust!

Enesearmastuse seos õnnega on väga otsene ning olen sellel teemal ka varem siin blogist kirjutanud. Nagu kord ütlesin: me saame püsivat õnne kogeda vaid siis, kui meil on terve enesehinnang – igal muul juhul on õnn vaid kassikuld. Elu paneb enesearmastust pidevalt proovile ning seepärast on see teema, millega on alati võimalik veel sügavamale minna. 

Ma sain eile kaks uudist korraga, mis panid mu enesetunde võbelema ja äratasid minus väärtusetuse tunnet. Tundsin, kuidas meeleolu langes, hakkasin peas ühte ja samu mõtteid ketrama ja muutusin pahuraks. "Ma annan endast parima, aga tulemused on ikkagi kesised. Järelikumalt ma ei väärigi paremaid tulemusi ja olengi üks väärtusetu ja mõtetu inimene," käisid mõtted mu peas ringi. Õnneks olen endaga piisavalt palju tööd teinud ja märkasin, mis mu sees toimub ning ütlesin STOP!  Küsisin kõigepealt, mida ma saan enda heaks teha ja kohe tuli kiire vastus, et teen endale ühe mõnusa tassi täie teed. 

Seejärel meenus mulle koolitaja Kai Oja öeldud mõte, et kui sa tahad saada teistsuguseid tulemusi, siis sa pead tegema midagi teistmoodi. Küsimus, mida ma saan teha teistmoodi läitis minus juba loomingulisuse ja lootusetunde. Siis meenus aga veel üks õpetus, mis ütleb, et peame suutma luua muutuse oma alateadvuses, sest muul juhul jääme ikka kordama sama mustrit. Ja nii jõudsingi jälle selle enesearmastuse teemani. Kui ma ise ei usu, et väärin armastust, siis on ka maailmal seda mulle raske pakkuda. Seepärast proovisin pugeda oma alateadvuse sügavamatesse soppidesse ja vaadata, mis seal mind ikkagi tagasi hoiab. 

Elu jooksul saame nii vanematelt kui ka teistelt meid ümbritsevatelt autoriteetidelt, ent ka eakaaslastelt ja vastassugupoolelt kriitilisi märkusi, mida me enda peas tõlgendame teadetena, et me ei vääri armastust. Kõik need olukorrad kujundavad meie hoiakut endasse. AGA lõppkokkuvõttes ei ole sellel, mida keegi sulle kunagi öelnud on, absoluutselt mitte mingisugust tähtsust. Kõige olulisem on see, et sa ise nüüd ja praegu otsustaksid, et väärid armastust - iseenda armastust! Olen hakanud vaikselt sellest nüüd päriselt aru saama. Minevikust palju olulisem on tulevik ja ma tõepoolest ei viitsi enam tegeleda enesehaletsemisega. 

Meis on harjumus oodata armastust väljastpoolt ja oleme õnnetud, kui me seda ei saa. Või kui pakume seda endale, kipume seadma tingimusi, et ma olen küll tubli, aga ma peaksin olema veel tublim. Vähemasti minul on väga raske pakkuda endale tingimusteta armastust, sest kogu aeg on ju midagi, mis peaks olema paremini.   

AGA eile kui laps juba magas, panin endale kõrvaklappidesse ühe salvestuse ja seda kuulates jõudsin kogemuseni, kus ma kogu oma kehaga, luuüdini välja, tundsin korraks seda tunnet, et jah, ma väärin iseenda armastust! Jah, ma olen enda jaoks tingimusteta väärtuslik. See oli väga võimas tunne, mis täitis kogu mu keha soojuse ja valgusega. Ma ei suuda veel seda kogemust tuua oma tavaellu, aga nüüd ma vähemalt tean, mis tunne on kogeda tingimusteta enesearmastust ja ma tahan seda veel kogeda. See lihtsalt on nii äge! 

Sügavat enesearmastust kõigile! 

Mari 

Hetk pärast üht toredat kohtumist Fahle troopika tänaval. 






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Astusin mugavustsoonist välja!

M a pole nüüd päris pikka aega jälle kirjutanud ja selleks on olnud erinevaid põhjuseid. Aasta esimene pool oli tõesti töine ja sealt edasi hakkasid hoogu koguma suured sisemise heitlused, et kuidas siis tööalaselt edasi toimetada. Ühes punktis otsustasin, et lähen endisele töökohale tagasi, kust lapsepuhkusele jäin. Alustasin juunis, just siis kui teised hakkasid vaikselt suvesuminas kulgema. Ehkki minu endised töökaaslased võtsid mind soojalt vastu, hakkas mul erinevate asjade kokkujuhtumise pärast siiski ühel hetkel "rinnus pigistama". Pidin nentima, et nii mina ise, kui ka suurem organisatsioon, kuhu meie asutus kuulus, oli vahepeal muutunud ja nii ei kulgenud kõik päris nii nagu olin endale ette kujutanud. Viljandi folgi viimasel päeval, Paabli kontserdil, lihtsalt lahistasin nutta sellest suurest segadusest, mis mu sees oli. Mu hing karjus, et ta tahab luua oma loomingut ja ajada oma asja, aga mõistus ütles, et see ei ole majanduslikult võimalik. Selles tupikutundes ela

Minu ILU ja NAUDINGUTE aasta 2023

Uhh, aasta on alanud tormiliselt (ja tegelikult eelmine aasta juba lõppes tormiliselt) nii, et blogi polegi jõudnud kirjutada. Universum nimelt võttis mu soove kuulda ja tõi mulle ühe suurema tellimustöö ja avas veel mõned uued uksed nii, et on olnud töine aeg ja läheb veel töisemaks. AGA maailmas ja mu enda elus toimuvate protsesside loogika vastaselt otsustasin, et pühendan 2023 aasta ilule ja naudingutele. Ilule nii minu sees kui ka ümber ja naudingutele kõige laiemas mõttes. Nii, et püüan võtta ka oma tööülesandeid naudinguga ja lahendada neid mängleva kergusega. Kas see õnnestub, eks see paistab, aga soov on juba pool võitu! Mida ma pean silmas ILU all?  Esiteks on ilu ja tervis on minu jaoks üsna lähedaselt seotud, samuti seostub iluga minu jaoks eneseväärtustamine ja enda eest hoolitsemine.  Ilu väljaspool mind tähendab aga minu kodu ja keskkonda, kus ma viibin, samuti meelelisi elamusi ja kogemusi. Kõige otsesemalt tähendab ilu praeguses kontekstis aga ilumaailma, milles ma

Universum, palun tee see võimalikuks!

Vahel tuleb oma soov kõva häälega välja öelda, et see täide läheks! Järgnev postitus räägibki ühest minu südamesoovist.  Mulle nii meeldib minu praegune elukorraldus. Mulle meeldib, et olen lapsega kodune ema, ent samas on mul võimalik lapse kõrvalt kirjutada ja luua.  Mulle meeldivad meie rahulikud hommikud ja pikad jalutuskäigud. Mulle meeldivad hetked kui istun Oskariga koos põrandal ja uurin temaga koos raamatuid ja mänguasju. Mulle meeldib kui ta ronib mulle sülle ja ütleb: "Aitäh! Aitäh! Aitäh!" Mulle meeldivad hetked kui laps magab ja ma saan hiilida oma kirjutamise salamaailma, lugeda või lihtsalt mõelda enda mõtteid. Mulle meeldib, et valin oma elutempo ja tööülesanded ise. See, mida ma praegu elan, on peaaegu mu unistuste elu!  AGA uue aasta alguses saab mul emapalk läbi ja see idülliline vaikelu ei pruugi enam jätkuda. Minu kirjutamised ja esinemised annavad pisut lisasissetulekut, aga ainult nendest siiski ära ei ela. Niisiis peaksin justkui minema tööle tagasi, a