Otse põhisisu juurde

Hinga värvi sisse!

Täna algab ametlikult sügis, see kõige värvilisem ja küpseid vilju täis aastaaeg, kui päike paistab kuldselt ja maapind lõhnab tummiselt. Me saame olla väga õnnelikud ja tänulikud, et elame laiuskraadil, kus loodus pakub meile nii mitmekülgseid elamusi. 

Õnne seisukohalt on meil väga vedanud, sest nimelt üks asi, mida me õnnelik olemiseks vajame, on VAHELDUS. Positiivne rutiin on hea, aga samavõrd januneb meie meel uue ja huvitava järele. Loodus pakub meile seda uudsuse elamust iga paari kuu järel. Kui meie laiuskraadil vohaks igavene suvi, ei tunneks me päikesest ja soojadest ilmadest pooltki nii suurt rõõmu kui olukorras kui suvesooja jagub meile vaid mõneks kuuks. Niisamuti tunneme rõõmu, kui sajab alla esimene lumi või kui hakkavad ilmuma esimesed kevadmärgid. Eesti loodus on nagu kunstisaal, mis pakub uut näitust iga paari kuu järel! Sügisel on need muutused looduses väga kiired nii, et tasub olla tähelepanelik ja leida aega looduses viibimiseks. Kellel on kodu lähedal mets või raba, on eriti õnnistatud, ent ka pargis jalutades saab sügismängust osa. On ju loodusel samuti suur vaimutervendav vägi! 

Üks sügismasendust ennetav tegevus, on meeled avali looduses jalutamine.  

Rõhuga MEELED AVALI, sest, mida rohkemate meeltega me midagi kogeme, seda suurema ja sügavama elamuse me sellest saame. Nii, et lisaks värvidemängu vaatamisele, tasub ka hingata sügist sügavalt sisse, lükata käed mulda või lehehunnikusse, kuulata sügishelisid ja maitsta küpseid vilju ja viimaseid pohli rabas.  

Puu Kadrioru pargis

Kuniks looduses veel värve jagub tasub neid tõepoolest endasse ammutada, teha endale värviteraapiat. Sain selle mõtte õigupoolest loodusmehelt Romet Vaimolt, kes kunagi rääkis, et püüab sügisvärve justkui endasse talletada, et selle võrra talve kergemini mööda saata. Olen seda põhimõtet püüdnud jälgida ja käia sügisel looduses värve sisse hingamas ja seda sõna otseses mõttes. 

Mina teen nii, et seisan kirjuks värvunud puu all, toetan jalad tugevalt maha, hingan sügavalt ja kujutan, kuidas need värvid minu sisse voolavad.  Proovi ka! 

Hiina meditsiini järgi on sügis periood, kus tuleks toetada oma kopse. Õues tehtud hingamisharjutused on selleks sobivad. Need tugevdavad meie kopse ja aitavad saavutada selgust ja emotsionaalset rahu. 

Lisalugemist, milliseid soovitusi sügiseks jagab Hiina meditsiin, saab lugeda mu kunagisest artiklist: https://sonumid.ee/2019/10/08/hiina-meditsiini-soovitused-sugiseks/

Imeilusat sügist kõigile! 


Mari 




 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Astusin mugavustsoonist välja!

M a pole nüüd päris pikka aega jälle kirjutanud ja selleks on olnud erinevaid põhjuseid. Aasta esimene pool oli tõesti töine ja sealt edasi hakkasid hoogu koguma suured sisemise heitlused, et kuidas siis tööalaselt edasi toimetada. Ühes punktis otsustasin, et lähen endisele töökohale tagasi, kust lapsepuhkusele jäin. Alustasin juunis, just siis kui teised hakkasid vaikselt suvesuminas kulgema. Ehkki minu endised töökaaslased võtsid mind soojalt vastu, hakkas mul erinevate asjade kokkujuhtumise pärast siiski ühel hetkel "rinnus pigistama". Pidin nentima, et nii mina ise, kui ka suurem organisatsioon, kuhu meie asutus kuulus, oli vahepeal muutunud ja nii ei kulgenud kõik päris nii nagu olin endale ette kujutanud. Viljandi folgi viimasel päeval, Paabli kontserdil, lihtsalt lahistasin nutta sellest suurest segadusest, mis mu sees oli. Mu hing karjus, et ta tahab luua oma loomingut ja ajada oma asja, aga mõistus ütles, et see ei ole majanduslikult võimalik. Selles tupikutundes ela

Peeglisse vaatamise aeg ehk räägime kaalu langetamisest

K ehakaal ja selle langetamine on olnud alates teismeeast minu jaoks üha uuesti ja uuesti päevakorda tõusev teema. Ma olen katsetanud kümneid erinevaid dieete ja toitumisviise sh. näiteks ka taimetoitlust, toortoitlust, gluteeni- ja suhkruvabadust. Samuti olen mingitel elu perioodidel teinud kaalu langetamise eesmärgil kõvasti trenni. Kuna ma võin vajadusel olla üsna tahtekindel, siis on mul õnnestunud korduvalt ka märkimisväärselt kaalu langetada, AGA varem või hiljem on see kaal tagasi tulnud. Tagasi on see tulnud sellepärast, et ühelt poolt olen mõelnud kaalu langetamisest kui millestki ajutisest ehkki tegelikult peaks olema tervislik toitumine ju elustiil. Teiseks pole ma dieeditades muutnud sügavalt oma toitumisharjumusi ja mõtteviisi. Selleks, et muutused jääksid püsima, peavad nad saama osaks identiteedist. Samuti on mõned lühiajalised dieedid olnud üsna ekstreemsed, mis polegi mõeldud olema jätkusuutlikud.  Enne rasedust oli mul just hea periood, liikusin palju ja toitusin ter

Päevareis Helsingi tõi mitu ootamatut taipamist

V ahel on selleks, et mingite sügavamate taipamisteni jõuda, vaja keskkonna vahetust, sest uues keskkonnas töötab meie aju teistmoodi. Kogesin seda ise mõned päevad tagasi kui tegime perega Helsingisse väikese päevareisi. Jagangi siinkohal neid taipamisi ning ka meie kogemust lapsega Helsingisse reisimisest.   Oskar Tallinki laevas Tegin enne reisi korralikku eeltööd ja võrdlesin erinevate laevafirmade (Tallink, Viking Line, Eckerö Line) hindu, väljumisaegu ja toidu pakkumisi.  Teiste laevafirmade hind oleks olnud ehk pisut soodsam, aga meie valisime Tallinki, mille kasuks rääkisid väljumisajad, mis lapsega reisimise puhul on väga olulised. Meie reis väljus hommikul 10.30 ja tagasi sõit Helsingist algas 19.30. Teiste laevafirmadega oleks päev meie peaaegu kolmese jaoks läinud liiga pikaks. Uursin ka seda võimalust, et minna ühe laevafirmaga ja tulla teisega, aga edasi-tagasi reisi hinnad tulevad soodsamad, seega on mõistlikum mõlemad suunad sõita sama ettevõttega.  Meie võtsime nii min